W dzisiejszych czasach warto zastanowić się nad przeniesieniem naszego sklepu do Internetu. Rynek E-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków wszechczasów. Dodatkowo, jest to jedna z branż w który pandemia na świecie nie stanowi problemu. Możliwość kupna wszystkiego bez wychodzenia z domu stała się bardzo wygodnym rozwiązaniem. Atutem jest również dostępność i różnorodność produktów. Możemy szukać, przeglądać i porównywać produkty dostępne na całym świecie.
Czy opłaca się zakładać sklep internetowy?
W obecnych czasach, założenie sklepu internetowego w większości przypadków będzie dobrym krokiem. Przeniesienie sklepu w wirtualną przestrzeń jest bardzo korzystne. Dzięki temu, możemy trafić do znacznie większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów. Dodatkowo, mamy możliwość wykorzystania wielu ciekawych form marketingu. Co jest bardzo przyjemną zaletą, nasz sklep internetowy jest otwarty cały czas. Zastosowanie dedykowanych narzędzi pozwala nam na ciągły kontakt i porozumiewanie się z klientem w razie jakichkolwiek wątpliwości. No i chyba najważniejszą kwestią jest redukcja kosztów utrzymania. Posiadanie sklepu internetowego jest nieporównywalnie tańsze od prowadzenia sklepu w formie fizycznej.
Gdzie założyć sklep internetowy?
Pierwszą platformą, która przychodzi na myśl jest Allegro. Jest to jeden z najpopularniejszych serwisów sprzedaży online w Polsce. Niewątpliwe, umożliwia on sprzedaż towarów z zyskiem. Warto zastanowić się jednak nad jakąś alternatywą dla Allegro, ponieważ serwis ten nie posiada kilku kluczowych rzeczy. Po pierwsze, serwis pobiera spore prowizje od sprzedaży, co powoduje zmniejszenie zysków. Po drugie, na Allegro ciężko wyróżnić się spośród innych sprzedawców. Mnogość ofert przytłacza potencjalnego klienta i często nie dane jest nam się zaprezentować.
Obecnie, założenie sklepu internetowego jest znacznie ułatwione niż było kiedyś. Na rynku dostępne jest multum platform do tworzenia sklepów internetowych od podstaw. Oferowane są nam gotowe już wzory pod które wystarczy podpiąć produkty.
Posłużyć się możemy również tradycyjnymi metodami, czyli napisaniem naszego sklepu przez programistę. Rozwiązanie takie będzie czasami lepsze, żeby się wyróżnić, lecz na pewno będzie znacznie droższe.
Co należy wiedzieć zakładając sklep internetowy?
Przede wszystkim, musimy wiedzieć w jakiej branży chcemy działać i co chcemy sprzedawać. Następnie warto posiąść praktyczną wiedzę na temat zakładania sklepu online. Najlepiej zacząć od postawienia sklepu na platformie oferującej gotowe rozwiązania. Pozwoli nam to na przetestowanie rynku i zbadanie potencjalnej grupy odbiorców. Platformy takie w większości możemy bezproblemowo wypróbować za darmo przez jakiś czas.
Po założeniu sklepu i wybraniu produktów trzeba przejść do kolejnego kroku. Najważniejszym filarem naszej sprzedaży internetowej jest marketing. Dobrze zaprojektowana i przemyślana kampania reklamowa pozwoli nam na zdobycie masy klientów i wielokrotne zwiększenie zysków. Największe efekty przynosi obecnie reklamowanie się za pomocą social mediów takich jak Facebook, Instagram czy ostatnio bardzo popularny TikTok. Jeżeli nie znamy trendów lub nie potrafimy projektować reklam, warto zainwestować w osobę, która poprowadzi kampanie za nas. Skorzystać możemy również z pomocy influencerów. Wystarczy się dogadać wysyłając jakieś pieniądze lub zaoferować darmowy produkt w zamian za reklamę na profilu tej osoby.
Dodatkowo, trzeba pozyskać wiedzę na temat pozycjonowania naszego sklepu w Internecie. Najlepiej, jakby był widoczny dla jak największej ilości osób.
Materiał partnera zewnętrznego
Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent - Obsługa klienta
Polscy konsumenci przy zakupach wciąż najczęściej kierują się ceną, ale coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu lub usługodawcy jest jakość obsługi...
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych - Obsługa klienta
Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę...
Koniec wojny cenowej. Rozmowy nie będą tanieć? - Rynek i sklepy
Cena przestaje odgrywać pierwszorzędne znaczenie w rywalizacji operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Istotniejsza jest bowiem jakość oferowanych produktów i usług. Co...
Jak namierzyć zgubiony telefon? Czy jest to możliwe? - Technologia
Pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy w chwili, gdy odkryjemy, że nie mamy przy sobie telefonu jest taka, aby ktoś zadzwonił na nasz numer. Łudzimy się tym...